Фізико-Технічний Інститут
Науковий керівник: Оксіньчук Т.В.
Педагогічний керівник: Ковальчук Н.В.
Залучення дітей до технічної творчості є одним із шляхів задоволення їх особистісних потреб, стимулювання прагнення розвинути індивідуальні здібності, розширення обсягу знань, допрофесійної підготовки, вирішення особистісних проблем спілкування з однолітками, змістовної та здорової організації вільного часу, формування основних компетенцій, яких вимагає сучасне суспільство.
Вважаючи, що електроніка в наш час – пріоритетний напрям руху науково-технічного прогресу та розвитку новітніх технологій важливо привернути увагу учнівської молоді до радіоконструювання.
Мета роботи:
Дана робота присвячена важливій і актуальній темі – створенню програмного продукту, який є ефективним для використання на уроках фізики, індивідуальних та факультативних заняттях, заняттях гуртків радіоелектронного конструювання в позашкільних навчальних закладах.
Проект “Програма–тест «Юний радіоконструктор» розширює межі вивчення представленої теми, що завжди знаходяться в полі зору як вчителів, так і учнів.
Метою даної роботи є створення тестуючої програми, що допомагає у навчанні, а також у перевірці і закріпленні вивченого матеріалу. Програма є додатковим джерелом інформації для учнів, допомагає педагогам при проведенні факультативних занять та значно покращує роботу керівника гуртка радіоелектронного конструювання. Вона забезпечує максимум потреб при вивченні вибраної теми, є могутнім засобом керування роботою за допомогою комп’ютера, загального моніторингу системи.
Актуальність: Створення програмного продукту, який є ефективним для використання на уроках фізики, індивідуальних та факультативних заняттях і заняттях гуртків радіоелектронного конструювання в позашкільних навчальних закладах.
Робота відрізняється наявністю особистих пропозицій і рекомендацій, новизною, перспективністю, практичною цінністю.
Отримані результати:
Висновки: Програма користується великим попитом серед користувачів. Доказом цього є підвищення рівня знань учнів з метою розвитку логічного мислення та навичок конструювання. Робота відрізняється наявністю особистих пропозицій і рекомендацій, новизною, перспективністю, практичною цінністю.
Створення проекту «Програма-тест «Юний радіоконструктор» дало змогу створити таку модель конструктора для моделювання та вивчення роботи мікроелектронних схем, яка значно відрізняється від досліджених та має свої особливості та значні переваги:
а) сучасний дизайн створює всі передумови для впровадження даного проекту у навчальний процес;
б) простота використання значно розширює область використання;
в) апробація роботи підтвердила відсутність будь-яких ускладнень;
г) конструкції, запропоновані в проекті можуть бути легко відтворені юним радіоконструктором, спеціалістом середньої кваліфікації;
д) використання для проведення гурткової роботи загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів.
Перелік посилань:
Борисов В.Г. Юный радиолюбитель. – М.: Энергия, 1989.
Терещук Р.М. і ін. Довідник радіолюбителя. – К.: Техніка, 1989.
Шило В.Л. Популярні цифрові мікросхеми. – К.: Техніка, 2000.
Баранов В.В., Белкин Н.В. и др. Полупроводниковые БИС запоминающих устройств. – М.: Радио и связь, 2001.
Основи радіоелектроніки: збірник контрольних завдань. Навчальний посібник для викладачів та студентів інженерно-педагогічного факультету спеціальності 7.010 103 – Трудове навчання/ Укладач М.П.Верещака. – Херсон: ХДПУ, 2000.
Попов Ю.П., Шовкошитний І.І. Основи електротехніки, радіо- та мікроелектроніки. – Львів: Оріяна-Нова, 2001.
Михайленко В. Є. та ін. Збірник задач з інженерної та комп’ютерної графіки – К.: Вища школа, 2002.
Періодичні видання: журнали «Радіоаматор», «Радио», «Радиолюбитель», «Радиохобби», «Ремонт&Сервис», «Моделист-конструктор», «Юный техник».
Інтернет-ресурси: www.radio-portal.ru, www.rlocman.ru, www.radionet.com.ru.