Фізико-Технічний Інститут
А. О. Зінченко, 11 клас, Спеціалізована школа №202 з поглибленим вивченням природничо-математичних наук, м. Київ
Науковий керівник: В. М. Кільдій
Педагогічний керівник: В. М. Кільдій
У сучасності стрімко йде вгору розвиток усіх наук, що так чи інакше пов’язані з комп’ютерними технологіями (IT-technologies). В зв’язку з цим популярності набувають нові методи досліджень, створюються нові і згадуються старі гіпотези, що колись не знайшли підтвердження і були відсунуті на задній план. Крім того, з’являється можливість досліджувати нові об’єкти і знаходити відповіді на давно поставлені запитання.
Мета роботи:
– довести доцільність використання методів математичної статистики для доведення гіпотези про взаємозв’язок лівої та правої півкуль головного мозку з профільною направленістю та рівнем знань з гуманітарних і точних наук;
– визначити, чи є суттєвим варіативна складова розвитку в навчальному процесі;
– розробити алгоритм направленого розвитку лівої чи правої півкулі для досягнення необхідного розумового потенціалу;
– обґрунтувати доцільність введення створеної системи до державних навчальних закладів.
Актуальність: багато уваги приділяється підприємствам, що за допомогою оновлення та покращення технологій отримують вищі показники праці, активності, тощо. Та на жаль, в той час як підростає молодь покоління комп’ютерного світу, заходів щодо поліпшення умов їх навчання дуже й дуже мало. Нагальною є проблема вступу у ВНЗ, бо багато старшокласників не знають, на яку спеціальність вони спрямовані, та в якій сфері їм буде комфортніше, і загалом після вступу багато хто змінює профіль. Аналізуючи літературу у мережі InterNet, було знайдено багато інформації щодо зв’язку активності мозку людини з її здібностями у цілому. Аналогів експериментів та досліджень даного типу знайдено не було.
Матеріали дослідження: бали успішності учнів 10-Б класу спеціалізованої школи № 202 м. Києва, що були зібрані, проаналізовані за тестом на підвищену активність лівої чи правої півкулі головного мозку і тестом на розподіл профільних здібностей на п’ять основних підтипів та перевірені статистичними методами на нормальність і достовірність.
Методи дослідження: теоретичні методи досліджень (аналіз даних, систематизація та класифікація) для збору даних, та методи обробки даних: кількісні – статистичні, якісні – розподіл за групами в залежності від психофізіологічних чинників. Надалі отриманий цифровий матеріал був перевірений та підтверджений на нормальний чи не нормальний розподіл величин. При нормальному законі розподілу вибірки було використано параметричні (t-критерій вірогідності Ст’юдента) методи статистики. При не нормальному законі розподілу було використано U-критєрій Вілкоксона.
Отримані результати:
– виявлена дійсна залежність між здібностями та активністю лівої та правої півкуль головного мозку людини;
– створено два алгоритми прийняття рішень;
– відтворено їх процеси за допомогою базових елементів мови програмування C++;
– доведена доцільність використання методів математичної статистики для підтвердження висунутої гіпотези.
Висновки: для правильного вибору майбутньої професії та вірного спрямування у розвитку дітей, а також поліпшення шкільних умов навчання є доцільним використання соціoпсихологічних тестів та затвердження створеного алгоритму дій у шкільних навчальних закладах, оскільки саме такий підхід до створення комфортних умов навчання у закладах середньої освіти має змогу підняти на вищий рівень підготовку випускників, а також допомогти вірно підійти до підготовки для праці в іншій сфері діяльності, відмінної від зазначеної тестом.
Подальший розвиток проекту: вбачається можливість проведення даного експерименту на більшому об’ємі даних і при повторному підтвердженні результатів можливість включення отриманої системи у закладах середньої освіти для покращення умов розвитку та правильності прийняття рішень в цілому, виявлення в них рівня Інтернет – залежності та впливу цієї залежності на особистісні характеристики.
Перелік посилань: