×
Вхід:

ДОЦІЛЬНІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ ТЕСТІВ НА ВИЩУ АКТИВНІСТЬ ПІВКУЛЬ У ДІТЕЙ

А. О. Зінченко, 11 клас, Спеціалізована школа №202 з поглибленим вивченням природничо-математичних наук, м. Київ

Науковий керівник: В. М. Кільдій

Педагогічний керівник: В. М. Кільдій

У сучасності стрімко йде вгору розвиток усіх наук, що так чи інакше пов’язані з комп’ютерними технологіями (IT-technologies). В зв’язку з цим популярності набувають нові методи досліджень, створюються нові і згадуються старі гіпотези, що колись не знайшли підтвердження і були відсунуті на задній план. Крім того, з’являється можливість досліджувати нові об’єкти і знаходити відповіді на давно поставлені запитання.

Мета роботи:

– довести доцільність використання методів математичної статистики для доведення гіпотези про взаємозв’язок лівої та правої півкуль головного мозку з профільною направленістю та рівнем знань з гуманітарних і точних наук;

– визначити, чи є суттєвим варіативна складова розвитку в навчальному процесі;

– розробити алгоритм направленого розвитку лівої чи правої півкулі для досягнення необхідного розумового потенціалу;

– обґрунтувати доцільність введення створеної системи до державних навчальних закладів.

Актуальність: багато уваги приділяється підприємствам, що за допомогою оновлення та покращення технологій отримують вищі показники праці, активності, тощо. Та на жаль, в той час як підростає молодь покоління комп’ютерного світу, заходів щодо поліпшення умов їх навчання дуже й дуже мало. Нагальною є проблема вступу у ВНЗ, бо багато старшокласників не знають, на яку спеціальність вони спрямовані, та в якій сфері їм буде комфортніше, і загалом після вступу багато хто змінює профіль. Аналізуючи літературу у мережі InterNet, було знайдено багато інформації щодо зв’язку активності мозку людини з її здібностями у цілому. Аналогів експериментів та досліджень даного типу знайдено не було.

Матеріали дослідження: бали успішності учнів 10-Б класу спеціалізованої школи № 202 м. Києва, що були зібрані, проаналізовані за тестом на підвищену активність лівої чи правої півкулі головного мозку і тестом на розподіл профільних здібностей на п’ять основних підтипів та перевірені статистичними методами на нормальність і достовірність.

Методи дослідження: теоретичні методи досліджень (аналіз даних, систематизація та класифікація) для збору даних, та методи обробки даних: кількісні – статистичні, якісні – розподіл за групами в залежності від психофізіологічних чинників. Надалі отриманий цифровий матеріал був перевірений та підтверджений на нормальний чи не нормальний розподіл величин. При нормальному законі розподілу вибірки було  використано параметричні (t-критерій вірогідності Ст’юдента) методи статистики. При не нормальному законі розподілу було використано U-критєрій Вілкоксона.

Отримані результати:

– виявлена дійсна залежність між здібностями та активністю лівої та правої півкуль головного мозку людини;

– створено два алгоритми прийняття рішень;

– відтворено їх процеси за допомогою базових елементів мови програмування C++;

– доведена доцільність використання методів математичної статистики для підтвердження висунутої гіпотези.

Висновки: для правильного вибору майбутньої професії та вірного спрямування у розвитку дітей, а також поліпшення шкільних умов навчання є доцільним використання соціoпсихологічних тестів та затвердження створеного алгоритму дій у шкільних навчальних закладах, оскільки саме такий підхід до створення комфортних умов навчання у закладах середньої освіти має змогу підняти на вищий рівень підготовку випускників, а також допомогти вірно підійти до підготовки для праці в іншій сфері діяльності, відмінної від зазначеної тестом.

Подальший розвиток проекту: вбачається можливість проведення даного експерименту на більшому об’ємі даних і при повторному підтвердженні результатів можливість включення отриманої системи у закладах середньої освіти для покращення умов розвитку та правильності прийняття рішень в цілому, виявлення в них рівня Інтернет – залежності та впливу цієї залежності на особистісні характеристики.

Перелік посилань:

  1. Чавлытко, Н. Полушария головного мозга / Н. Чавлытко // Сила осознания. Головной мозг человека. – Режим доступу: http://www.silaosoznania.ru/archives/265?wpmp_tp=1.
  2. Фурст, С. Левое и правое полушария мозга / С. Фурст // Картинки из квадратов. Игры для детей. – Режим доступу : http://www.px-pict.com/4/6.html.
  3. Чуприков, А. П. Сравнивая левое и правое полушария головного мозга / А. П. Чуприков, Р. И. Ковалева // Журнал «Здоровье». – № 12. – С. 1. – 1983.
  4. Лапач, С. Н. Статистические методы в медико-биологических исследованиях с использованием Excel / С. Н. Лапач, А. В. Чубенко, П. Н. Бабич // Киев: Морион. – 2000. – 320 с.
  5. Кашеваров, А. Відеокурс «C++ с нуля» / А. Кашеваров // – CD-диск. – 2010.