×
Вхід:

МАТЕМАТИКА У ВЕЛИКОМУ ТЕНІСІ

Д. В. Роговий, 11 клас, Авіакосмічний ліцей НАУ, м. Київ

Науковий керівник: С. Ю. Рогова

Педагогічний керівник: О. О. Гайова

Теніс або великий теніс – вид спорту, в якому змагаються два гравці («одиночна гра»), або дві команди, що складаються з двох гравців («парна гра»). Завданням суперників (тенісистів або тенісисток) є за допомогою ракеток відправляти м'яч на сторону суперника так, щоб той не зміг його відбити не більш ніж після першого падіння м'яча на ігровому полі на половині суперника.

У сучасного тенісу є офіційна назва «лаун-теніс» (англ. Lawn [lɔːn] – галявина) для відмінності від реал-тенісу (або «ж-де-пом», у французькому варіанті назви) – більш старої різновиди, в яку грають в закритих приміщеннях і на зовсім іншому типі корту. Теніс є олімпійським видом спорту.

Мета роботи: вивчення застосування математичних методів на прикладі гри у великий теніс.

Актуальність: у великому тенісі, як і в інших видах спорту, знання механізмів застосування умінь і навичок професійного спортсмена має велике значення для постійного вдосконалення тренувального процесу. Зростання спортивних досягнень залежить від ефективності системи підготовки спортсменів, в якій велике значення мають математичні розрахунки. Очевидно, що такі розділи математики як арифметика, геометрія задіяні в багатьох сторонах великого тенісу і мають велике практичне значення. Наприклад, математика в тенісі застосовується при споруді тенісних кортів, виборі ракетки і м'ячів, рахунку матчів, розрахунку фізичного навантаження спортсмена і його живлення. Математичний розрахунок важливий при натяжки струн ракетки і показниках балансу. Більшість правил у великому тенісі засноване на принципах математики. Це обумовлює актуальність теми дослідження та його основну ідею – показати важливу роль математики у формуванні професійного гравця на прикладі великого тенісу.

Отримані результати:

– хто «заварив» цю кашу з правилами і хто «розсьорбує» її тепер;

– «90-60-90» тенісного корту;

– математика гейму;

– математика матчу;

– теорія кутів (основний постулат теорії кутів – щоб після свого удару мати можливість в рівній мірі захищати як праве, так і ліве від себе простір корту, гравець Б повинен зайняти позицію на бісектрисі кута  відповідей суперника);

– теорія центру (після удару, незалежно від того, з літа або з відскоку ви грали, вам необхідно зайняти на корті саме вигідне становище для того, щоб добігти до м'яча, посланого суперником у відповідь на ваш удар);

– якою родзинкою повинен володіти тенісист;

– хороші манери в малюнках і прикладах;

– в результаті виконаної работи був створений постер.

Висновки: хіба не дивно, що вчені і лікарі в усьому світі розглядають теніс як найкориснішу для здоров'я активність, в якій ви можете приймати участь? Одні види спорту прекрасно зберігають здоров'я, інші дають психологічний і емоційний ріст, але жоден не може змагатися з тенісом в охопленні та фізичної і психологічної підготовки, і отримання емоційного заряду одночасно.

Всі ці вигоди роблять теніс ідеальним видом спорту для дітей у шкільному віці. Які батьки не хотіли б щоб їх діти отримували всі ці переваги? Ніколи не пізно для дорослих в будь-якому віці почати грати в теніс. Тіло людини можна натренувати і поліпшити в будь-який період життя. Головне полягає в тому, щоб почати грати зараз, щоб отримати більше вигод від усіх цих переваг.

Теніс – це в повному розумінні слова вид спорту на все життя! Хочете перевірити – спробуйте.

Практичне застосування: матеріали дослідження можуть знайти застосування в діяльності початківців спортсменів великого тенісу і для демонстрації ролі математики в спорті.

Перелік посилань:

  1. Іванов М., Річардсон П. Англо-український словник тенісних термінів. – 2000.
  2. Биканова Н. Вона запалювала зірки / М.: «Клуб 36,6». – 2011.
  3. Аранта В. Теніс. Ілюстроване посібник для юних спортсменів / Дорлинг Киндерсли. – 2001.
  4. Голв Т. Внутрішня гра в теніс / Сенте. – 2008.
  5. Метцлер П. Теніс. Секрети майстрів.
  6. Людвіч В. Психологічна підготовка тенісистів. – 2009.