×
Вхід:

ЗОРЯНЕ НЕБО

А.В. Харченко, 10 клас,  Вознесенська гімназія №1 Вознесенської міської ради, Миколаївська область

Науковий керівник: О.О. П’янова

Педагогічний керівник: О.О. П’янова

З давніх-давен люди цікавилися зоряним небом і тим, що на ньому відбувається. Чергування дня і ночі, рух Сонця по небу, неймовірна краса зоряної ночі, загадкова зміна форми Місяця – усі ці та багато інших небесних явищ спонукали спостерігачів до міркувань. Хто не знає минулого, той не вартий майбутнього. Астрономія – цікава наука, інтерес до її вивчення не згасає і сьогодні. Саме тому ми вирішили створити прилад «Зоряне небо».

Тема проекту: прилад «Зоряне небо» створений для швидшого, кращого та більш детального вивчення та дослідження зоряного неба.

Актуальність завдання полягає у тому, що на сьогоднішній день вивчення астрономії є важливим завданням науки, а щоб дослідити космічний простір якомога більше, треба здобути всі необхідні знання якомога швидше.

Мета проекту: створити прилад, який би дозволяв учням швидко отримувати базові знання про астрономію та з легкістю вивчати її на профільному рівні.

Проблемою при вивчення астрономії є недостатній практичний досвід в учнів та їх поганого уявлення візуального розташування зірок та інших типів небесних тіл у космічному просторі.

Для вирішення цієї проблеми пропонуємо прилад «Зоряне небо», який може значно спростити процес вивчення астрономії. Учні середньої ланки можуть розглядати характерні сузір’я, при цьому вмикаючи їх окремо, зрозуміти походження назви сузір’їв. За допомогою даної моделі можна поглибити знання учнів старшої школи про сузір’я певного класу, можна ввести поняття абсолютної зоряної величини, розглядати різні види космічних небесних тіл: пульсари, магнітари, квазари. Данна модель, дозволяє розширити знання учнів про методи пізнання природних об’єктів.

               Гіпотеза проекту полягає у тому, що вивчаючи астрономію та досліджуючи космічний простір ми задали питання: «Чи можна створити прилад, який являв би собою модель зоряного неба? Чи полегшить це учням вивчення астрономії, а вчителям – її викладання?»

Використовуючи методи дослідження такі як експеримент, опитування, спостереження, аналіз ми прийшли до висновку, що потрібно створити прилад, за допомогою якого учні мали б можливість легко і швидко засвоювати знання з предмету астрономія, а вчителі – більш детально викладати навчальний матеріал не хвилюючись, що учні його не зрозуміють. З цієї метою було створено прилад «Зоряне небо».

Практичне застосування результатів проекту: прилад «Зоряне небо» має успішне практичне застосування у класах вивчення астрономії середніх шкіл і в університетах на факультетах, де вивчається астрономія та її складові. Користування ним є ефективним способом економити час при вивченні даного предмета та спрощення уявлення про реальну картину розташування різних небесних тіл у просторі космосу.

Подальші плани щодо розвитку дослідження: удосконалення та поліпшення зовнішнього вигляду приладу, розміщення всіх сузір’їв та збільшення їх деталізації, представлення більш повного переліку різних типів небесних тіл, дистанційний контроль над приладом, автоматичне регулювання яскравості «зірок» від освітлення в приміщенні, забезпечення зв’язку з комп’ютером.

Висновки: під час опитування 96% учнів та 88% вчителів висловили думку про доцільність створення такого приладу. Це говорить про високу ефективність застосування даного приладу у різних типів навчальних закладів та про підвищення рівня знань в учнів, які вивчали астрономію використовуючи прилад «Зоряне небо».

Перелік посилань:

1.Астрономія. Переклад з англійського Н.В Мамуни і М.Ю. Шевченко.

Під редакцією доктора фізико-математичних наук А.А. Гурштейна. Москва,

1985.

2.Калпан С.А. Фізика зірок. –М., Наука, 1997